★画面説明☆ -Screen explanation-

Screen Shot

@ 選手の顔
Players' face
A 選手の名前
Players' name
B CPU戦時は得点、対戦時は連勝数
Playing score
C 残り制限時間
Time limit
D 残り耐力(ライフメータ)
LIFE METER
E ライフストック
LIFE STOCK
F グルーヴメータ
GROOVE METER
G 発動中のハートブレイカ(H.B)の能力
Ability of HEART BREAKER(H.B)
H パッションビート(P.B)
PASSION BEAT(P.B)
I P.Bストック(P.B.S)
P.B STOCK(P.B.S)
J H.B発動可能(P.B.Sがある)状態で点灯
Status display that can be moved of H.B
K 発動中のH.Bの残り時間
The remainder time of H.B
L 連続狙撃回数
Chain hits
M 発生したイヴェント
Occurring event
N 照準
Site
O 現在のステージ
Now stage


☆ライフメータ★ -LIFE METER-

 の順で減ってゆき、尽きた時点でライフストックを一つ失います。
 ライフストックが全て無くなると負けとなります。
 青いゲージの部分は、時間の経過等で回復が可能なダメージを示します。

When decreasing in order of green > yellow > red, and exhausting, 1 LIFE STOCK is lost.
When all the LIFE STOCKs disappear, it becomes a defeat.
The part of a blue gauge shows the damage that can be recovered.

★グルーヴメータ☆ -GROOVE METER-

 自動で蓄積されます。H.B発動時の残量で、H.Bの持続時間が決定され、半減します。
 特定ボーナス獲得時及び、ライフストックを失った際には最大値まで充填されます。

It's accumulated by the automatic operation. The duration of H.B is decided by the residual quantity when H.B is moved, and it reduces it by half.
When the specific bonus acquisition, and the LIFE STOCK are lost, it's filled to the maximum value.

☆パッションビート(P.B)★ -PASSION BEAT(P.B)-

 攻撃を受けるか、特定のボーナスを獲得することで蓄積し、いっぱいになると、P.B.Sに還元されます。

The attack is received or it accumulates by acquiring a specific bonus. 1 P.B.S increases when becoming full.

★パッションビートストック(P.B.S)☆ -PASSION BEAT STOCK(P.B.S)-

 H.Bを発動するたびに一つずつ消費されます。無くなると発動できません。

Whenever H.B is moved, it's consumed 1 by 1. It's not possible to move it when disappearing.

☆ハートブレイカ(H.B)★ -HEART BREAKER(H.B)-

 各選手固有の特殊能力です。
 発動時に自分のリバウンドダメージ(青いゲージ/Rダメージ)を回復し、相手のRダメージを解消する効果もあります。

A peculiar specific ability to each player.
My REBOUND DAMAGE (blue gauge/R DAMAGE) is recovered when moving it, and there is an effect of canceling other party's R DAMAGE, too.