★画面説明★
-Screen explanation- |
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@ |
選手の顔 Players' face |
H |
パッションビート(PB) PASSION BEAT(PB) |
A |
選手の名前 Players' name |
I |
PBストック(PBS) PB STOCK(PBS) |
B |
CPU戦時は得点、対戦時は連勝数 Playing score |
J |
ライフピーク発動状態で点灯 Status display that moved of LIFE PEAK |
C |
残り制限時間 Time limit |
K |
発動中のHBの残り時間(POWER) The remainder time of HB(POWER) |
D |
残り耐力(ライフメータ) LIFE METER |
L |
連続狙撃回数 Chain hits |
E |
ライフストック LIFE STOCK |
M |
発生したイヴェント Occurring event |
F |
グルーヴメータ(Gメータ) GROOVE METER(G METER) |
N |
照準 Site |
G |
発動中のハートブレイカ(HB)の能力 Ability of HEART BREAKER(HB) |
O |
現在のステージ Now stage |
★制限時間★
-Time limit- |
試合の制限時間で、1カウントは約一秒です。
制限時間を経過すると試合終了となり、判定に持ち込まれます。
ライフストックが使用された場合、10カウント延長されます。 |
It's a time limit of the game, and 1 count is about 1 second.
The game ends when the time limit passes, and the judgment is received.
As for the time limit, only when LIFE STOCK is used, 10 count extension is done. |
★ライフメータ★
-LIFE METER- |
現在の耐力の残量を表しており、尽きた時点で判定となります。
判定時、予備のライフストックがあれば、一つ消費して全回復した後に続行出来ます。
青(赤)ゲージの部分は、回復が可能なRダメージを示します。 |
When decreasing in exhausting, 1 LIFE STOCK is lost.
When all the LIFE STOCKs disappear, it becomes a defeat.
The part of a blue or red gauge shows the R DAMAGE that can be recovered. |
★リバウンドダメージ(Rダメージ)★
-REBOUND DAMAGE(R DAMAGE)- |
攻撃された際に、一定の割合で発生する被害の回復可能分で、ライフメータ中、1P側は青、2P側は赤のゲージで表します。
相手の誤射や、時間の経過で徐々に回復する他、特定ボーナス獲得時、HB発動時には全快しますが、相手HB発動時には消失します。 |
A part of the attacked damage is recoverable.
The part shown in life meter by a blue(red) frame is R DAMAGE.
It recovers gradually by the passage of the mistaken fire of the other party or the fixed time.
And it recovers completely when a specific bonus was acquired and when the HB is moved.
When the HB is moved by the opposite, it's lost. |
★ライフピーク★
-LIFE PEAK- |
耐力が試合前に設定した帯域に達する事で発動する共通の能力です。
発動中は攻撃力が僅かに上昇する他、耐力の回復、PBの増加等の恩恵が得られます。
また、クーリングダウンを行う事が出来るようになります。 |
The triggered time before it plays a game is set.
When the LIFE METER gets to the set area, LIFE PEAK moves.
The offensive power goes up slightly while moving it, and the durability recovers, and PB increases. |
★ライフストック★
-LIFE STOCK- |
耐力を全て失った際に自動で一つ消費し、耐力全快、Gメータ充填、PBS追加、制限時間延長の効果を得ます。
任意に使用する事は出来ません。 |
LIFE STOCK is lost when all durability, consume 1 automatically, completely recovered durability, filling the G METER, and add a PBS, to extend the time limit.
The thing arbitrarily used can't be done. |
★グルーヴメータ(Gメータ)★
-GROOVE METER- |
自動で蓄積される他、照準をインタセプトされる(弾かれる)事でも増加します。
HB発動時の残量で、HBの持続時間(POWER)が決定され、ゲージ総量の半分を消費します。
特定ボーナス獲得時及び、ライフストックを使用した際には最大値まで充填されます。 |
It's accumulated by the automatic operation. The duration of HB is decided by the residual quantity when HB is moved, and it reduces it by half.
When the specific bonus acquisition, and the LIFE STOCK are lost, it's filled to the maximum value. |
★インタセプト(弾き)★
-Intercept- |
照準同士をぶつける事で、弾く事が出来ます。
相手の狙撃の妨害に有効ですが、相手Gメータが増加します。 |
When my sight is thrown at opposite's sight, it snap.
He number of opposite's GROOVE METER increases though the opposite's shooting can be obstructed. |
★パッションビート(PB)★
-PASSION BEAT(PB)- |
攻撃を受けるか、特定のボーナスを獲得することで蓄積し、いっぱいになると、PBSに還元されます。 |
The attack is received or it accumulates by acquiring a specific bonus. 1 PBS increases when becoming full. |
★パッションビートストック(PBS)★
-PASSION BEAT STOCK(PBS)- |
HBを発動するたびに一つずつ消費されます。無くなると発動できません。 |
Whenever HB is moved, it's consumed 1 by 1. It's not possible to move it when disappearing. |
★ハートブレイカ(HB)★
-HEART BREAKER(HB)- |
各選手固有の特殊能力です。
発動時に自分のRダメージを回復し、相手のRダメージを解消する効果もあります。 |
A peculiar specific ability to each player.
My R DAMAGE is recovered when moving it, and there is an effect of canceling other party's R DAMAGE, too. |
★クーリングダウン★
-Cooling down- |
ライフピーク発動中、自分のPOWERと引き換えに、相手のPOWERを減少させます。 |
Now writing.... |
★ボーナスターゲット★
-Bonus target- |
狙撃回数が一定数に達すると画面中央に出現し、獲得すると特典を得られます。
四種類あり、夫々の効果は以下の通りとなります。 |
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PBが 37.5% 増加します。 |
PB +37.5% |
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Gメータが充填されます。 |
G METER 100% |
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耐力を 25% 回復、Rダメージも全快します。 |
LIFE +25% +R DAMAGE |
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上記三種、全ての効果を得ます。 |
Allmighty |
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