タイトル〜エントリー Title, Entry |
クレヂット残がある状態でスペースキーを押すとゲームスタートです。
Pressing the [SPACE] key while there is a credit remaining will start the game.
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内容について簡易な説明がなされた後にネームエントリーとなります。
英数字・記号から1〜3文字を選んでOKを押すと、キャラクターセレクトです。
After a brief explanation of the content, name entries will be made.
Select 1 to 3 letters from alphanumeric characters or symbols and press OK to select a name and move to Character Select.
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四人の勇者には、夫々、特徴がありますので、好みで選択して下さい。
Each of the 4 brave women has its own characteristics, so please select them according to your preference.
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今回の冒険の難易度を選択します。
BEGINNER、STANDARD、DIFFICULT、EXPERTの順で難しくなります。
(BEGINNERはHOPEの消費速度が緩和されます。)
(設定によっては、レベルが固定されます。)
愈々、冒険の旅に出発です。
Choose the difficulty level for this adventure.
BEGINNER, STANDARD, DIFFICULT and EXPERT are the order of difficulty.
(For BEGINNER only, the speed of HOPE consumption will be reduced.)
(Depending on the setting, the level will be fixed.)
Finally, we are off on an adventurous journey.
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フィールド Field |
王城近辺、魔城近辺、魔城城内、魔女の間から成ります。
それぞれ、王城、魔城、階段、魔女を探し出す事が目標です。
辺りを覆い尽くす暗闇を払拭し、行動範囲を拡げていきましょう。
道中でエネミーシンボルを発見、接触するとバトルへ移行します。
目標に到達するとEXPとHOPEが貰えます。
更に、女王謁見後(ビショップのみ謁見前から)には武具が一点、下賜されます。
辞退すると獲得HOPEが増加します。状況に応じて選択しましょう。
It consists of the King's Castle neighborhood, the Witch's Castle neighborhood, the Witch's Castle interior, and the Witch's Room.
The goal is to find the royal castle, the castle, the stairs and the witch, respectively.
Let's dispel the darkness that envelops the area and expand our scope of action.
If you find or contact the energy symbol on the road, you'll be able to move to battle.
When you reach the goal, you'll receive EXP and HOPE.
Furthermore, after having an audience with the Queen (from before the audience with the Bishop only), you'll be given one arms.
If you decline, your HOPE will be increased. Be selective in your situation.
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また、行商人に出会える事があります。
HOPEで買い物が出来ますが、選べるアイテムは一個のみですので、計画的に利用しましょう。
In the field screen, you may encounter merchants.
You can shop at HOPE, but you can only choose 1 item, so make sure you plan accordingly.
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バトル Battle |
フィールドでエネミーシンボルに接触すると移行します。
四本のレーンを相手のアタックマーカが降りて来ますので、底部へ到達する前に対応するキーを入力して迎撃して下さい。
背景が明色に近い程、与えるダメージが大きくなり、最大だと若干量のHOPEを獲得出来ます。
誤入力したり、マーカの迎撃が間に合わないとダメージを受けてしまいますので、正確で素早い入力を心掛けましょう。
MPが最大まで溜まると、起死回生のマジックトリガが使用可能となります。
MPはどちらも自動で溜まっていく他、ダメージを受けると大きく溜まります。
また、戦闘前に暗闇を晴らした数によって、開始時のMPにボーナスが付きます。
相手もMPが最大になると固有の能力を発動してきます。特徴に合わせてしっかり対応しましょう。
Migrate when you contact the Enemy symbol in the field.
The opponent's attack markers will come down the four lanes, so enter the corresponding key to intercept them before they reach the bottom.
The closer the background is to light color, the more damage you deal and the more HOPE you gain at maximum.
If you make a mistake or don't intercept a marker in time, you'll be damaged, so be sure to enter correctly and quickly.
When you accumulate the maximum MP, you can use the magic trigger of the doomsday regeneration.
Both of them accumulate MP automatically and also accumulate a lot when they take damage.
Also, depending on the number of Darknesses you clear before the battle, you get a bonus MP at the start.
When your opponent's MP is maxed out, she'll activate a unique ability. Let's make sure to respond well to the characteristics.
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相手のHPを全て奪えば勝利、逆に全て失うと敗北、任務失敗となります。
勝利するとEXPとHOPEを獲得してフィールドへ戻ります。
また、倒した相手が先行の勇者達であった場合は、仲間になって戦闘を支援してくれます。
If you take all of your opponent's HP, you win; if you lose all of it, you're defeated or fail the mission.
If you win, you get EXP and HOPE and return to the field.
In addition, if the defeated opponent is the leading heroines, they become a companion and support the battle.
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コンティニュー Continue |
クレジット残があれば、直前の状態に戻って冒険を続けられます。
(設定によっては不可となります。)
If you've any credits left, you can go back to the previous state and continue your adventure.
(This is'nt possible depending on the setting.)
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パニッシュ Punish [↑] |
聖なる力が相手の邪悪を滅します。
使用回数は3、全MPを消費します。
相手の現在HPの1/3を奪い、全てのアタックマーカを消滅させます。
The holy power destroys the evil of the opponent.
The number of times you can use it's 3, and it consumes all MP.
It takes 1/3 of the opponent's current HP and destroys all attack markers.
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ヒーリング Healing [→] |
癒しの力で傷を治します。
使用回数は3、全MPを消費します。
HPが全快します。
It heals wounds with the power of healing.
The number of times you can use it's 3, and it consumes all MP.
The HP will be fully recovered.
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キャンセル Magic Cansel [↓] |
破魔の力で相手の魔力を打ち破ります。
使用回数は10、MPの50% + 相手のMP残量分を消費します。
発動中のエネミーマジックを強制終了させます。
You can defeat the opponent's magic with the power of breaking magic.
The number of times it can be used is 10, and it consumes 50% of MP + the opponent's remaining MP.
This will force the activation of Enemy Magic to terminate.
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ブレス Bless [←] |
聖なる力による加護を受けます。
使用回数は1、全MPを消費します。
攻撃力と防御力が上昇し、戦闘中は効果が持続します。
You'll be blessed by the Holy Power.
The number of times you can use it's 1 and it consumes all MP.
It increases your attack and defense, and the effect lasts for the duration of the battle.
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